Zadajte e-mailovú adresu pre váš účet, na ktorú dostanete e-mail s pokynmi na zmenu hesla.


Zabudnuté heslo.

Na Vašu e-mailovú adresu boli úspešne odoslané prihlasovacie údaje.

Vážení zákazníci, tovar postupne pridávame do nášho e-shopu.
Ďakujeme za vašu trpezlivosť.

V súrnych prípadoch organizácie a živnostníci volajte a posielajte objednávky na číslo  0905 944 031 - čas odberu dohodneme :)

Všeobecné obchodné podmienky

(ďalej len „VOP“)

PREAMBULA

Predávajúcim sa v zmysle týchto VOP označuje fyzická osoba podnikateľ,
Ferdinand Schwarz MBN Vercajch, miesto podnikania Stummerova 5082/92 (totožná s adresou prevádzkarne), 955 01 Topoľčany, IČO: 35 038 233, DIČ: 1020449705, IČ DPH: SK1020449705,  zapísaný v živnostenskom registri Okresného úradu Topoľčany, odbor živnostenského podnikania, č. živnostenského registra 406-4603, tel. č.: 038/ 5328185 alebo 0915 952 464, e-mail: info@mbnvercajch.sk (ďalej len „obchodník“). Tieto VOP obchodníka upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikajú na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom ako dodávateľom na jednej strane a inou fyzickou osobou alebo právnickou osobou (ďalej len ako „kupujúci“) na strane druhej, prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu obchodníka https://www.mbnvercajch.sk/. Tieto VOP obchodníka upravujú aj vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikajú na v súvislosti s poskytovaním záručného a pozáručného servisu uvedeného v Článku IX. týchto VOP ako aj zmluvy o podnikateľskom nájme hnuteľných vecí podľa Článku X. týchto VOP medzi obchodníkom ako prenajímateľom na jednej strane a inou fyzickou osobou alebo právnickou osobou (na účely Článku IX a Článku X. týchto VOP sa pod fyzickou a právnickou osobou rozumie aj „zákazník“) na strane druhej prostredníctvom webovej stránky obchodníka https://www.mbnvercajch.sk/pozicovna-naradia/ .

Všetky zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“) a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOS“).

V prípade, ak je zmluvnou stranou subjekt uvedený v ustanovení § 261 ods. 1, ods. 2, ods. 3, ods. 4 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „ObZ“).

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava (ďalej len ako „SOI“) a Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra, odbor výkonu dohľadu, tel. č.: 037/772 02 16.

Článok I.
Definície pojmov

  • 1. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  • 2. Podnikateľ je  osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  • 3. Obchodník je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  • 4. Objednávka je návrh na uzatvorenie zmluvy o kúpe tovaru s obchodníkom.
  • 5. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy spotrebiteľ alebo podnikateľ dostane od obchodníka potvrdenie objednávky. Zmluvou je tiež zmluva na kúpu veci s digitálnymi prvkami a zmluva na poskytnutie digitálneho plnenia. V prípade, že sa tieto VOP odkazujú v ich jednotlivých častiach alebo jednotlivých bodoch osobitne na zmluvu na kúpu veci s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia, platí takáto osobitná úprava iba pre tovar a/alebo digitálne plnenie poskytnuté na základe daného zmluvného typu.
  • 6. Spotrebiteľská kúpna zmluva je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií spotrebiteľa ako kupujúceho.
  • 7.  Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
  • 8. Tovar je tovarom akákoľvek hmotná hnuteľná vec. Tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
  • 9. Vec s digitálnymi prvkami je akákoľvek hnuteľná vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie.
  • 10. Digitálnym obsahom sú údaje, ktoré sa vytvárajú a dodávajú v digitálnej forme.
  • 11. Služba je akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.
  • 12. Digitálna služba je služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo ktorá umožňuje výmenu alebo akúkoľvek interakciu údajov v digitálnej forme, ktoré nahrávajú alebo vytvárajú užívatelia služby.
  • 13. Digitálnym plnením je všetko, čo môže spotrebiteľ alebo podnikateľ nakúpiť na E-shope prostredníctvom uzatvorenia zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia a súčasne pozostáva z údajov vytvorených a dodaných v digitálnej forme alebo digitálna služba, ktorá umožňuje vytvárať, spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo pristupovať k takýmto údajom.
  • 14E-shop je služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
  • 15. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa má na mysli doručenie objednávky kupujúceho, ktorá predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, pričom samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu obchodníka s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t. j. záväzným potvrdením objednávky zo strany obchodníka. Od tohto momentu medzi obchodníkom a kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito VOP. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
  • 16. Nákupný košík je časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií kupujúcim v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridávaním alebo odoberaním tovaru, resp. služby alebo zmenou množstva vybraného tovaru, resp. služby;
  • 17. Registrácia znamená elektronickú registráciu kupujúceho  do databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu.
  • 18. Užívateľ je akýkoľvek kupujúci, ktorí užíva E-shop. 
  • 19. Užívateľský účet je účet zriadení kupujúcim na základe uvedenia svojich údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného tovaru a uzavretých zmlúv alebo pristupovanie a využívanie digitálneho obsahu dodaného v rámci zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia.
  • 20. Cena je finančná čiastka, ktorú bude hradiť kupujúci obchodníkovi za tovar.
  • 21.  Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú bude hradiť za doručenie tovaru kupujúci, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, dopravu, poštovné alebo prípadne iné poplatky obchodníkovi.
  • 22. Celková cena je súčet ceny a ceny za dopravu, prípadne ďalších nákladov a poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred, ktorú zaplatí kupujúci obchodníkovi za tovar, resp. službu.
  • 23. DPH je daň z pridanej hodnoty účtovaná podľa príslušných ustanovení zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
  • 24. Faktúra je daňový doklad alebo oznámenie, ktoré je vyhotovené v listinnej forme alebo elektronickej forme podľa príslušných ustanovení zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov na celkovú cenu tovaru.

Článok II.
Úvodné ustanovenia

  • 1. Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu – https://www.mbnvercajch.sk/    ,prostredníctvom ktorého je možné  zakúpiť tovar a to zakliknutím umiestneného piktogramu „kúpiť“. 
  • 2. Pri nákupe tovaru je povinnosťou kupujúceho poskytnúť obchodníkovi všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Má sa zato, že informácie, ktoré poskytol kupujúci pri objednaní tovaru obchodníkovi sú správne, úplné a pravdivé.

Článok III.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Kúpnu zmluvu s obchodníkom možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

2. Kúpna zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu obchodníka, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy využije kupujúci hradí kupujúci z vlastných finančných zdrojov. Tieto náklady nezvyšujú celkovú cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platí kupujúci za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu). Odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje svoj súhlas s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

3. Na uzavretie kúpnej zmluvy je potrebné, aby kupujúci na E-shope vytvoril návrh objednávky, ktorý musí obsahovať uvedené náležitosti:

a) informácie o nakupovanom tovare (kupujúci označuje tovar tlačidlom
“Kúpiť“); 

b) informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobu platby celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru, pričom dotknuté informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu objednávky a sú automaticky vypočítané na základe zvoleného tovaru a spôsobu doručenia;

c) identifikačné údaje kupujúceho (v prípade ak je kupujúcim spotrebiteľ) potrebné na doručenie tovaru sú, meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;

d) identifikačné údaje kupujúceho (v prípade ak je kupujúcim podnikateľ), a to obchodné meno/názov, sídlo/miesto podnikania, fakturačné údaje (IČO, DIČ, prípadne IČ DPH), telefónne číslo, e-mailovú adresu; 

e) v prípade opakovaného a pravidelného dodávania aj informáciu o dobe dodávania tovaru.

4. V prípade, že sa pri zobrazení tovaru nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky tovaru, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že kupujúci sa do momentu odoslania objednávky oboznámil aj s uvedenými informáciami.

5. Počas realizácie návrhu objednávky môže kupujúci údaje meniť a kontrolovať až do jej vytvorenia.

6. Kupujúci po vykonaní kontroly a stlačení tlačidla “Odoslať objednávku s povinnosťou úhrady¨ objednávku vytvorí. Pred stlačením tlačidla je kupujúci povinný potvrdiť, že sa riadne oboznámil so zásadami ochrany osobných údajov a že súhlasí so spracovaním osobných údajov obchodníkom ako aj s tým, že sa riadne oboznámil s VOP a súhlasí s nimi,  to zakliknutím poličiek „Oboznámil(a) som sa s podmienkami ochrany osobných údajov a súhlasím so spracovaním údajov uvedených vo formulári“„Oboznámil(a) som sa s všeobecnými obchodnými podmienkami“. Bez tohto potvrdenia nebude možné objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidiel budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo obchodníkovi. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil, resp. že bol obchodníkom oboznámený:

a) o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácii, vrátane údajov o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby alebo digitálneho plnenia vrátane dostupných technických ochranných opatrení; 

b) o obchodnom mene a sídle alebo mieste podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná ako aj telefónnom čísle a emailovej adrese obchodníka; 

c) o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť, a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom; 

d) o dodacích podmienkach, lehotách, v ktorých sa obchodník zaväzuje dodať kupujúcemu tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou;

e) o platobných podmienkach; 

f) dĺžku trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas, alebo podmienky vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje automaticky; 

g) o všeobecných obchodných podmienkach (súčasťou ktorých je aj reklamačný poriadok obchodníka a v rámci neho aj úprava zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, služieb a digitálneho plnenia,  možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi kupujúcim a obchodníkom).

7. Objednávku kupujúceho potvrdí obchodník v čo najkratšom čase, a to správou odoslanou na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie objednávky a VOP, resp. odkaz na tieto VOP. Potvrdením objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim. VOP platné v deň objednania sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

8. V prípade, ak obchodník nebude môcť objednávku kupujúceho potvrdiť, napríklad ak tovar nie je dostupný alebo ak kupujúci objedná viac kusov tovaru, než je povolené, je obchodník povinný informovať kupujúceho o maximálnom počte kusov tovaru vopred na E-shope. Ak obchodník nemôže objednávku potvrdiť, je povinný kontaktovať kupujúceho a zaslať mu ponuku, resp. návrh na uzavretie kúpnej zmluvy v pozmenenej podobe. Kúpna zmluva sa v takomto prípade považuje za uzavretú v prípade, ak pozmenenú ponuku, resp. návrh obchodníka kupujúci potvrdí.

9. Ak je na E-shope obchodníka alebo v návrhu objednávky kupujúceho uvedená zjavne chybná cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, nie je obchodník povinní dodať tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade je obchodník povinný bezodkladne kontaktovať kupujúceho, pričom obchodník je povinný zaslať kupujúcemu ponuku, resp. návrh na uzavretie novej kúpnej zmluvy v zmenenej podobe. Nová kúpna zmluva je uzavretá, keď zmenenú ponuku, resp. návrh obchodníka kupujúci potvrdí. Ak ponuku obchodníka kupujúci nepotvrdí do 3 kalendárnych dní, má obchodník právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje situácia, keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.

10. Po uzavretí kúpnej zmluvy je kupujúci povinný zaplatiť celkovú cenu za tovar obchodníkovi.

11. Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať kupujúcemu tovar v lehote najneskôr do 30 dní od zaslania e-mailového potvrdenia, okrem prípadov, kedy je pri tovare uvedená iná dodacia lehota. Obchodník uskutočňuje dodanie tovaru počas pracovných dní, o presnom dni expedície a dodaní tovaru je kupujúci obchodníkom informovaný prostredníctvom e-mailu na e-mailovej adrese, ktorú kupujúci uviedol v objednávke.

Článok IV.
Platobné podmienky

1. Cena tovaru je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu objednávky a v kúpnej zmluve. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v kúpnej zmluve. V rámci návrhu objednávky je tiež uvedená cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava poskytovaná zdarma.

2. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. DPH je účtovaná v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.

3. Kupujúci má právo voľby z možností zobrazených v užívateľskom rozhraní E-shopu v súvislosti so spôsobom zaplatenia kúpnej ceny za tovar ako aj prípadné ďalšie peňažné plnenia obchodníkovi. Kupujúci môže úhradu celkovej ceny zrealizovať nasledujúcimi spôsobmi:

a) hotovosť – pro osobnom odbere na predajnom mieste obchodníka;

b) dobierka - pri dobierke obchodník účtuje dodatočný poplatok  vo výške;

c) bankový prevod – platba pred prevzatím zásielky na bankový účet obchodníka na základe faktúry zaslanej obchodníkom na e-mail kupujúceho;

d) predaj na splátkyprostredníctvom spotrebiteľského splátkového úveru poskytnutého obchodnou spoločnosťou Home Credit Slovakia, a.s., so sídlom: Teplická 7434/147, 921 22 Piešťany, IČO: 36 234 176, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sa, vložka č.: 10130/T. 

4. Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je kupujúci povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom rozhraní E-shopu.

5. Faktúra za tovar bude vystavená v elektronickej podobe po potvrdení objednávky obchodníkom a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k tovaru.

6. Vlastnícke právo k tovaru prechádza z obchodníka na kupujúceho až zaplatením celkovej ceny a dodaním tovaru. V prípade bankového prevodu je celková cena zaplatená pripísaním peňažných prostriedkov na bankový účet obchodníka.

Článok V.
Dodacie podmienky, náklady na dodanie tovaru a prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty predmetu kúpy

1. Tovar je možné dodať kupujúcemu na adresu v nasledovných krajinách, ktorú kupujúci uvedie v objednávke, a to: (i.) Belgicko, (ii.) Bulharsko, (iii.) Česká republika, (iv.) Cyprus, (v.) Dánsko, (vi.) Estónsko, (vii.) Fínsko, (viii.) Francúzsko, (ix.) Grécko, (x.) Holandsko, (xi.) Írsko, (xii.) Litva, (xiii.) Lotyšsko, (xiv.) Luxembursko, (xv.) Maďarsko, (xvi.) Malta, (xvii.) Nemecko, (xviii.) Poľsko, (xix.) Portugalsko, (xx.) Rakúsko, (xxi.) Rumunsko, (xxii.) Slovenská republika, (xxiii.) Slovinsko, (xxiv.) Španielsko, (xxv.) Spojené kráľovstvo, (xxvi.) Švédsko, (xxvii) Taliansko.

2. Spôsob zabalenia tovaru určuje výhradne obchodník. V prípade požiadavky kupujúceho na doručenie tovaru mimo územia Slovenskej republiky je spoplatnenie prepravy riešené individuálne podľa miesta doručenia a hmotnosti zásielky uvedených v objednávke. Kupujúcemu je táto informácia poskytnutá po spracovaní objednávky obchodníkom prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

3. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s balením a doručením daného tovaru kupujúcemu, a to vo výške uvedenej v danej objednávky, prípadne v užívateľskom rozhraní E-shopu

4. Tovar bude kupujúcemu dodaný spôsobom podľa výberu kupujúceho, pričom kupujúci môže vyberať z nasledujúcich možností:

a) doručenie kuriérom kuriérskej služby Direct Parcel Distribution SK s.r.o., so sídlom Pri letisku 5, 821 04 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 35 834 498, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 26367/B;

b)osobný bezplatný odber na predajni obchodníka na adrese Ferdinand Schwarz MBN Vercajch, miesto podnikania Stummerova 5082/92, 955 01 Topoľčany.

5. Pri výbere dodania tovaru prostredníctvom kuriéra kuriérskej služby podľa ods. 4 písm. a) tohto článku týchto VOP budú kupujúcemu v spojení s ods. 2 tohto Článku týchto VOP účtované nasledovné poplatky:

-  Direct Parcel Distribution SK s.r.o.:

Ceny zásielok
Váha balíkaCena s DPH
0 - 30 kg5,90 EUR
Nad 30kgoznámené telefonicky

6. Obchodník je povinný dodať tovar bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, okrem prípadov, kedy je pri tovare uvedená iná dodacia lehota, pričom všetky lehoty pre dodanie tovaru uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu sú len orientačné, v prípade ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho kupujúci alebo ním poverená osoba prevezme, alebo v prípade, keď ho obchodník odovzdá prepravcovi podľa voľby kupujúceho. Ak si Tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je kupujúcemu sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania kupujúcemu.

7. V prípade, ak je objednávka kupujúceho prijatá do 12:00 hod. pracovného dňa a tovar je skladom, zmluvný partner obchodníka, obchodná spoločnosť Direct Parcel Distribution SK s.r.o., obvykle doručí tovar do 24 hodín od jej prevzatia. Objednávky kupujúceho prijaté pod 12:00 hod. pracovného dňa bývajú obvyklé doručené do 48 hodín. Kuriér kuriérskej služby Direct Parcel Distribution SK s.r.o. bude vždy vopred informovať kupujúceho o čase doručenia zásielky na telefónne číslo kupujúceho uvedené v objednávke.

8. V prípade, ak pri plnení kúpnej zmluvy nastanú skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania objednaného tovaru bude kupujúci o tejto zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného tovaru informovaný obchodníkom prostredníctvom e-mailu, pričom právo kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia obchodníka o novom termíne dodania tovaru je aj žiadosť obchodníka adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie sa, či trvá na dodaní objednaného tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu na adrese určenej obchodníkom bude kupujúci vždy o možnosti vyzdvihnutia tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu.

9. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru od prepravcu skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia je túto skutočnosť povinný bezodkladne oznámiť prepravcovi a obchodníkovi. V prípade, ak došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a o vstupe do zásielky, nie je povinnosťou kupujúceho tovar od prepravcu prevziať. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše prepravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Fotokópiu škodového  protokolu je kupujúci povinný poslať aj obchodníkovi na jeho e-mailovú adresu.

10. Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný tovar kupujúci neprevezme podľa predchádzajúcej vety, obchodník prostredníctvom e-mailu oznámi kupujúcemu, kde a kedy si môže tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie.

11. Obchodník môže na základe písomnej žiadosti zaslanej kupujúcim najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy mal tovar kupujúci prevziať, opätovne doručiť tovar, pričom kupujúci sa zaväzuje uhradiť obchodníkovi všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru. V prípade, ak kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadu uvedeného v 
ods. 7 tohto Článku týchto VOP, nemá to za následok porušenie povinnosti obchodníka doručiť tovar kupujúcemu. Zároveň ak kupujúci tovar neprevezme, nie je táto skutočnosť dôvodom pre odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej medzi obchodníkom a kupujúcim.

12. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká obchodníkovi právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu podstatného porušenia kúpnej zmluvy kupujúcim. Ak obchodník uplatní svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, je odstúpenie od kúpnej zmluvy účinné v deň, kedy je toto odstúpenie od kúpnej zmluvy doručené kupujúcemu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy nemá vplyv na nárok obchodníka na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov za pokus o doručenie tovaru na požiadanie kupujúceho,  prípadne ďalší nárok obchodníka na náhradu škody, ak takýto nárok obchodníkovi vznikne.V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme ani v dodatočnej lehote, vzniká obchodníkovi právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu podstatného porušenia kúpnej zmluvy kupujúcim. Ak obchodník uplatní svoje právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, je odstúpenie od kúpnej zmluvy účinné v deň, kedy je toto odstúpenie od kúpnej zmluvy doručené kupujúcemu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy nemá vplyv na nárok obchodníka na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov za pokus o doručenie tovaru na požiadanie kupujúceho,  prípadne ďalší nárok obchodníka na náhradu škody, ak takýto nárok obchodníkovi vznikne.

13. Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v kúpnej zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť obchodníkovi všetky náklady s týmto opakovaným doručením. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov zašle obchodník kupujúcemu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v kúpnej zmluve pričom tieto náklady sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

14. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu dodania tovaru. V prípade, keď tovar kupujúci neprevezme alebo ho prevziať odmietne, s výnimkou prípadu uvedeného v ods. 7 tohto Článku týchto VOP, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru v okamihu, kedy mal kupujúci možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu tovaru nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru znamená, že od tohto okamihu nesie kupujúci všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek iným znehodnotením tovaru.

15. V prípade, ak je obchodníkom spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu dar, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy ktoroukoľvek zmluvnou stranou, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu  s kúpnou  zmluvou a kupujúci je povinný spolu so zakúpeným  tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý dar.

16. Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom.

Článok VI.
Užívateľský účet

1. Po registrácii v E-shope obchodníka má kupujúci možnosť pristupovať do svojho užívateľského účtu.

2. Pri registrácii užívateľského účtu je kupujúci povinní uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade ich zmeny ich aktualizovať ako aj potvrdiť skutočnosť, že sa oboznámil s podmienkami ochrany osobných údajov, a že súhlasí so spracovaním údajov uvedených vo formulári na účely registrácie.

3. Prístup k užívateľskému účtu kupujúceho je chránený užívateľským menom a heslom kupujúceho. Kupujúci má povinnosť zachovávať mlčanlivosť v súvislosti s šírením týchto údajov a nie je oprávnený poskytovať ich žiadnej inej osobe. V prípade porušenia tejto povinnosti nesie kupujúci za zneužitie týchto údajov všetku zodpovednosť.

4. Užívateľský účet kupujúceho je osobný a kupujúci nemá oprávnenie umožniť jeho užívanie tretím osobám.

5. Užívateľský účet kupujúceho môže byť zrušený, v prípade, ak ho kupujúci nevyužíva po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov ako aj v prípade, keď kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy alebo ak poruší zmluvné povinnosti, ktorými je viazaný.

6. Užívateľský účet kupujúceho nemusí byť dostupný nepretržite, najmä v dôsledku nevyhnutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia E-shopu realizovanej obchodníkom.

7. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania užívateľských hesiel je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu obchodníkovi. Obchodník v primeranej lehote poskytne kupujúcemu nové prístupové údaje.

 Článok VII.
Práva zo zodpovednosti za vady

1. V prípade, ak je kupujúci podnikateľom je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.

2. Ak je kupujúci v postavení spotrebiteľa, je obchodník povinný dodať tovar v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 OZ a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 OZ ako aj prezentovanými vlastnosťami objednaného tovaru na E-shope obchodníka  alebo na propagačných materiáloch k tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 OZ, ak bol kupujúci pri uzatvorení kúpnej zmluvy obchodníkom výslovne oboznámený so skutočnosťou, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a kupujúci s touto skutočnosťou vyjadril svoj súhlas.

3. Na účely týchto VOP, sa za tovar dodaný v súlade s ustanovením § 617 OZ (všeobecné požiadavky na tovar) považuje tovar, ak:

a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;

b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré boli kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy poskytnuté;

c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať;

d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami charakteristickými pre daný produkt, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení, za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.

4. Ak je kupujúci podnikateľom, za vady tovaru obchodník nezodpovedá z nasledovných dôvodov:

a) ak bol kupujúci o existujúcich vadách poučený alebo o vadách musel vedieť na základe okolností uzavretia kúpnej zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami tovaru;

b) ak vady tovaru vznikli po jeho prevzatí kupujúcim, za predpokladu, že vady nevznikli porušením zmluvných povinností obchodníka alebo ak bol tovar kupujúcim prevzatí podľa Článku V. týchto VOP alebo v prípade, ak kupujúci bez právneho dôvodu prevzatie tovaru odmietol alebo tovar vôbec  neprevzal;

c) ak kupujúci nevytkol zjavné vady tovaru včas;

d) ak kupujúci nevytkol skryté vady tovaru včas;

e) obchodník pri použitom tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením, pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

5. Ak je kupujúci spotrebiteľom, za vady tovaru obchodník nezodpovedá z nasledovných dôvodov:

a) ak kupujúci nevytkol vady tovaru včas;

b) ak vlastnosti tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám v zmysle ustanovenia § 617 OZ, pričom o tejto skutočnosti bol kupujúci obchodníkom písomne poučený a s uvedeným nesúladom vyjadril kupujúci výslovný písomný súhlas;

c) ide o zmluvu na kúpu tovaru  s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia a vady tovaru vznikli v dôsledku nesprávnej inštalácie alebo nenainštalovania potrebných aktualizácii, ak obchodník zabezpečil dodanie takýchto aktualizácií, pričom kupujúci bol informovaný o ich dostupnosti ako aj o prípadných dôsledkoch pre prípad, ak si ich kupujúci nenainštaluje a zároveň aj v prípade, ak nenainštalovanie alebo nesprávnu inštaláciu potrebných aktualizácii v dôsledku ktorej vznikli vady na tovare, nebola spôsobená nedostatkami návodu na ich inštaláciu poskytnutého obchodníkom.

6. Obchodník ďalej nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho a ak vada alebo poškodenie tovaru vznikla najmä v prípade:

a) ak ide o vadu, ktorej vznik spôsobil kupujúci svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím konania;

b) preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie alebo iným nesprávnym konaním kupujúceho, alebo na základe mechanického poškodenia tovaru kupujúcim;

c) v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do tovaru/služby zo strany kupujúceho;

d) ak vada vznikla bežným opotrebením;

e) ak kupujúci pred prevzatím veci o vade veci alebo opotrebení veci vedel, resp. bol na vadu alebo opotrebenie tovaru výslovne upozornený obchodníkom a súhlasil s kúpou veci aj s vadou alebo opotrebením (napr. pri použitých veciach, vystavených veciach), resp. kupujúcemu bola pre vadu alebo opotrebenie poskytnutá zľava z ceny veci;

f) pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty;

g) z dôvodu pôsobenia vyššej moci (živelné pohromy).

7. Obchodník poskytuje kupujúcemu na zakúpený tovar všeobecnú záručnú dobu (2 roky), ktorá začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru kupujúcim. Obchodník na tovar neposkytuje spotrebiteľskú záruku podľa § 626 OZ.

8. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť záruku najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva kupujúceho zaniknú.

9. Tovar predaný obchodníkom má vady ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

10. Obchodník zaručuje kupujúcemu, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty tovaru je tovar bez vád, najmä, že:

a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré obchodník s kupujúcim dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré boli pri popise tovaru uvedené obchodníkom, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu tovaru rozumne očakávať;

b) je vhodný na účely, ktoré boli uvedené obchodníkom alebo na účely, ktoré sú pre tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;

c) vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného Tovaru, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);

d) je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté s kupujúcim v kúpnej zmluve;

e) sú dodané aktualizácie vymedzené v kúpnej zmluve, ak ide o tovar s digitálnymi prvkami.

11. Obchodník zaručuje kupujúcemu, v prípade nákupu tovaru na E-shope (prípadne v kamennej predajni) obchodníka, ako autorizovaného predajcu, spoľahlivý priebeh vytknutia prípadných vád takto zakúpeného tovaru, ktoré sa vyskytnú v rámci zákonnej záručnej doby.

12. Obchodník ďalej upozorňuje kupujúceho, že niektorí výrobcovia alebo dovozcovia tovaru predávaného obchodníkom si vyhradzujú právo uznať zodpovednosť za vady v rámci zákonnej zodpovednosti za vady len v prípade kúpy tovaru od autorizovaného a certifikovaného predajcu, pričom reklamácie od neautorizovaných predajcov nie sú povinný akceptovať. Zoznam autorizovaných predajcov uvádza dovozca tovaru na svojej domovskej webovej stránke.

Článok VIII.
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia)

1.Obchodník zodpovedá kupujúcemu za vady podľa Článku VII. týchto VOP, ktoré má predaný tovar v čase jeho dodania alebo ktorá sa prejaví počas doby trvania zodpovednosti za vady, ak to charakter dodaného tovaru pripúšťa.

2.Obchodník zodpovedá aj za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

3.Kupujúci môže podať reklamáciu nasledovnými spôsobmi: písomne prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb, e-mailom: info@mbnvercajch.sk, telefonicky: 038/ 5328185, 0915 952 464 alebo osobne v prevádzke obchodníka uvedenej na jeho webovom sídle obchodníka.

4.Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný uviesť nasledovné skutočnosti:

a)meno, priezvisko/obchodný názov a adresu pobytu/adresu sídla kupujúceho;

b)označenie tovaru, ktorého sa reklamácia týka;

c)dátum zakúpenia tovaru;

d)dôvod reklamácie – kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru, prípadne spôsob, akým sa vada prejavuje;

e)priložiť kópiu dokladu o zakúpení tovaru alebo služby, prípadne záručný list, ak bol vydaný.

5.Deň, kedy bola obchodníkovi doručená reklamácia spĺňajúca všetky náležitosti podľa ods. 4. tohto Článku týchto VOP, sa považuje za deň uplatnenia reklamácie. V prípade, ak je podanie kupujúceho, ktorým si uplatňuje reklamáciu neúplné, resp. nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod., je obchodník oprávnený vyžiadať od kupujúceho doplnenie predmetnej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania zo strany kupujúceho obchodníkovi.

6.Kupujúci berie na vedomie, že je povinný́ poskytnúť obchodníkovi, resp. osobe určenej obchodníkom, všetku potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie, a že musí strpieť odovzdanie alebo sprístupnenie reklamovaného tovaru, inak nie je možné pristúpiť k vyriešeniu uplatnených práv zo zodpovednosti za vady.

7. Ak kupujúci nedoplní podanú reklamáciu podľa ods. 5. tohto Článku týchto VOP bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 10 kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy obchodníka, bude obchodník považovať podanie kupujúceho za neopodstatnené a pokiaľ sú požadované chýbajúce informácie, na ktorých doplnenie bol kupujúci vyzvaný, a tieto sú nevyhnutné pre vybavenie reklamácie, môže obchodník rozhodnúť, že sa takouto neúplnou reklamáciou nebude zaoberať.

8.Obchodník poskytne kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim (potvrdenie o prijatí reklamácie), v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, a ktorá nesmie presiahnuť dobu dlhšiu ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota na vybavenie reklamácie nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

9.V prípade ak je vec predávaná na základe vzoriek alebo vyobrazenia v katalógu, resp.E-shope alebo na základe vystavenej veci u obchodníka, nebudú sa u vecí z priemyselne vyrábaných materiálov považovať drobné zmeny alebo odchýlky vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzoroch, prevedení, hmotnosti, sile, pevnosti a. i. oproti vzorke alebo vyobrazeniu veci v katalógu, resp. E-shope alebo vystaveniu veci v prevádzkarni obchodníka.

10.Za vady tovaru sa nebudú ďalej považovať odchýlky alebo zmeny vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzore, prevedení, rozmeroch, hmotnosti, hrúbke, pevnosti a. i., ktoré nie sú väčšie ako minimálne alebo malé a predaný tovar sa bude považovať za dodaný v súlade s kúpnou zmluvou.

Článok VIII. A
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) pre spotrebiteľov

1.V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ má nárok uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za vady ktoré sa vyskytnú pri prevzatom tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 2 rokov od dodania tovaru. Ak je predmetom kúpy tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedá obchodník za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 2 rokov od dodania tovaru s digitálnymi prvkami. Pri kúpe použitého tovaru obchodník zodpovedá za vzniknuté vady 1 rok od dodania tovaru.

2.Ak je kupujúcemu dodaný tovar v porušenom alebo poškodenom obale alebo je evidentné, že zásielka nezodpovedá predpokladanej hmotnosti, nie je kupujúci povinný takýto tovar od prepravnej spoločnosti prebrať, pričom kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi na tel. č.: 038/ 5328185, prípadne 0915 952 464 alebo na e-mail: info@mbnvercajch.sk. Ak sa kupujúci rozhodne takúto zásielku prebrať, je kupujúci povinný v prítomnosti prepravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky tovaru, a že sú všetky položky tovaru v poriadku. Ak kupujúci zistí pri obhliadke tovaru podľa predchádzajúcej vety tohto odseku, že stav alebo počet položiek objednaného tovaru nie je v súlade s tým, čo si kupujúci objednal, je kupujúci povinný s prepravcom spísať protokol o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole dopravcu. Fotokópiu predmetného protokolu je kupujúci povinný zaslať bezodkladne obchodníkovi na e-mailovú adresu obchodníka uvedenú v tomto odseku tohto Článku týchto VOP.

3.Ak kupujúci v prípade dodatočného zistenia zjavnej vady po prebratí tovaru zistí, že dodaný tovar je mechanicky poškodený alebo tovar, resp. jeho položky chýbajú alebo bol dodaný nesprávny tovar, prípadne jeho položky, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa Článku VIII., ods. 3 a ods. 4. týchto VOP. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nemusí obchodník prihliadať.

4.Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady tovaru obchodník nezodpovedá podľa Článku VII. ods. 5 v spojení s ods. 6 týchto VOP alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.

5.Kupujúci je oprávnený uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady spôsobom podľa Článku VIII., ods. 3 a ods. 4 v spojení s Článkom VIII. A, ods. 1 týchto VOP.

Článok VIII. B
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácia) pre podnikateľov

1.Ak je kupujúcim podnikateľ, je povinný oznámiť a vytknúť vadu tovaru obchodníkovi bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o nej dozvedel, najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.

2.Kupujúci je povinný uplatniť svoje právo z titulu zodpovednosti za iné vady (skryté), spôsobom podľa Článku VIII., ods. 3, ods. 4 týchto VOP bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o predmetnej vade na tovare kupujúci dozvedel, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

3.Ak je kupujúcemu dodaný tovar v porušenom alebo poškodenom obale alebo je evidentné, že zásielka nezodpovedá predpokladanej hmotnosti, nie je povinný kupujúci takýto tovar od prepravnej spoločnosti prebrať, pričom kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi na tel. č.: 038/5328185 alebo 0915 952 464 alebo na e-mail: info@mbnvercajch.sk .V prípade zistenia zjavných vád tovaru je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa Článku VIII., ods. 3, ods. 4 týchto VOP. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu zjavných vád tovaru, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, nemusí obchodník prihliadať.

4.Záruka sa vzťahuje na všetky vady tovaru uvedené v Článku VII. ods. 10 týchto VOP alebo ak je dodaný tovar v rozpore so záväzkom obchodníka podľa Článku VII. ods. 1 týchto VOP.

5.Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady obchodník nezodpovedá podľa Článku VII., ods. 4 týchto VOP alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo v prípade, ak kupujúci vedel o vade pred prevzatím tovaru, resp. bol na túto vadu obchodníkom osobitne upozornený alebo bola kupujúcemu z uvedeného dôvodu poskytnutá primeraná zľava z ceny tovaru.

Článok IX.
Vykonávanie servisu a zodpovednosť za vady poskytnutých služieb (servis, záruka a reklamácie)

1.Obchodník poskytuje záručný a pozáručný servis. V prípade pozáručného servisu, obchodník zabezpečuje pozáručný servis všetkých produktov výrobcov, ktoré obchodník predáva, t. j. výrobky značky Makita, Bosch, Narex, Metabo, DeWalt, Milwaukee, Black Decker, Skil, Maktec, Hitachi,AL-KO, Dolmar, Gude.

2.V prípade pozáručného vykonania servisu náradia obchodník zabezpečuje predmetný pozáručný servis takou formou, že po prehliadke stroja, resp. náradia v autorizovanom servise je zákazníkovi najskôr vopred oznámená (písomnou alebo ústnou formou) predbežná cena servisu. Na základe uvedenej skutočnosti zákazník písomnou alebo ústnou formou odsúhlasí, prípadne neodsúhlasí vykonanie servisu, prípadne opravu stroja/náradia, ak je takáto potrebná. V prípade, ak je cena servisu/opravy pre zákazníka nerentabilná a zákazník servis, resp. opravu neodsúhlasí, zaplatí iba cenu za diagnostiku (rozobratie a obhliadku) stroja/náradia. V prípade, keď sa zákazník pre nerentabilnosť opravy rozhodne radšej pre kúpu nového stroja/náradia, obchodník mu môže poskytnúť zľavu 5% z kúpnej ceny nového náradia.

3.Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má vykonaná oprava pri prevzatí tovaru zákazníkom ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

4.Obchodník zodpovedá tiež za vady, ktorých príčinou je vadnosť tovaru, ktorá sa má opraviť alebo upraviť, alebo nevhodnosť pokynov zákazníka, ak kupujúceho na vadnosť tovaru alebo nevhodnosť pokynov obchodník neupozornil.

5.Ak je tovar opravený vadne, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.

6.Obchodník je povinný vadu odstrániť najdlhšie v lehote dohodnutej medzi obchodníkom a zákazníkom. Ak vadu nemožno odstrániť alebo ak ju obchodník neodstráni v dohodnutej lehote alebo ak sa vada vyskytne znovu, má zákazník právo na odstúpenie od zmluvy alebo právo na primerané zníženie ceny opravy alebo úpravy tovaru, ktoré obchodník vykonal.

7.Obchodník je povinný bezodkladne po vytknutí vady zákazníkom, poskytnúť zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, pričom lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady služby zákazníkom.

8.Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady poskytnutej služby, je povinný písomne oznámiť zákazníkovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady poskytnutej služby.

9.Záručná doba je tri mesiace, ak nie je dojednaná alebo osobitnými predpismi ustanovená iná záručná doba.

10.Práva zo zodpovednosti za vady sa musia uplatniť u obchodníka písomne a v záručnej dobe, inak zaniknú. Čas od uplatnenia práva zodpovednosti za vady až po vykonanie opravy sa do záručnej doby nezapočítava.

Článok X.
Podnikateľský nájom hnuteľných veci a zodpovednosť za vady poskytnutých služieb spojených s podnikateľských nájmom hnuteľných vecí

1.Obchodník poskytuje zákazníkovi podľa ustanovení § 721 až § 723 OZ podnikateľský nájom hnuteľných vecí, a to tak, že zákazník si môže prostredníctvom webovej stránky obchodníka, https://www.mbnvercajch.sk/pozicovna-naradia/, prenajať za odplatu obchodníkom určené náradie/stroje , a to tak, že zákazník si vyberie z aktuálnej ponuky náradia/strojov určených obchodníkom na prenajatie vo webovom rozhraní obchodníka. Zákazník následne telefonicky kontaktuje povereného zamestnanca obchodníka na tel. č.: 038/531 3905 alebo 0915 577 055 na účely uzavretia zmluvy o podnikateľskom nájme hnuteľnej veci, pričom zákazník je povinný zložiť dohodnutú peňažnú zálohu, ktorej výška je uvedená pri každom nástroje osobitne prostredníctvom webovej stránky obchodníka.

2.Ak má vec, ktorá bola obchodníkom prenajatá, a pre ktorú ju nemožno riadne užívať alebo ktorej užívanie je sťažené, má zákazník právo, aby sa mu poskytla iná vec slúžiaca tomu istému účelu. Okrem toho má právo na odpustenie nájomného alebo na zľavu z nájomného za dobu, po ktorú nemohol vec pre jej vadu riadne užívať buď vôbec, alebo len za sťažených podmienok.

3.Právo na odstúpenie od zmluvy alebo právo na zľavu z nájomného sa musí uplatniť u obchodníka najneskôr do konca doby, na ktorú bol nájom dojednaný.

4.Ak bola prenajatá vec odovzdaná v stave nespôsobilom na dohodnuté alebo obvyklé užívanie alebo ak sa stane neskôr – bez toho, aby zákazník porušil svoju povinnosť, nespôsobilou na dohodnuté alebo obvyklé užívanie, alebo ak sa stane neupotrebiteľnou alebo ak sa mu odníme taká časť veci, že by sa tým zmaril účel zmluvy, je zákazník oprávnený kedykoľvek odstúpiť od zmluvy.

5.Obchodník je povinný bezodkladne po vytknutí vady zákazníkom, poskytnúť zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, pričom táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady.

6.Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady poskytnutej služby, je povinný písomne oznámiť zákazníkovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady poskytnutej služby.

Článok XI.
Spôsob vybavenia reklamácie

1.Pri uplatnení reklamácie je potrebné zo strany kupujúceho preukázanie nasledovných skutočností:

a)kupujúci zakúpil tovar u obchodníka, za akú cenu; za týmto účelom kupujúci predloží platný doklad o kúpe tovaru alebo služby s vyznačeným dátumom zakúpenia tovaru alebo služby dokazujúci nákup reklamovaného tovaru alebo služby u obchodníka;

b)na tovare sa počas doby trvania zodpovednosti za vady vyskytla vada; kupujúci predloží vadný tovar, ktorý bol predmetom kúpy u obchodníka.

2.Kupujúci má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktorý zo spôsobov odstránenia vady uplatňuje, obchodník odstráni vadu v primeranej lehote, ktorú potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady, a ktorá nepresiahne viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim, resp. odo dňa vytknutia vady.

3.Obchodník nie je povinný akceptovať spôsob odstránenia vady zvolený kupujúcim, ak takto zvolený spôsob odstránenia vady nie je možný alebo by obchodníkovi spôsobil neprimerané náklady s prihliadnutím na cenu tovaru a závažnosť charakteru vady.

4.Obchodník je oprávnený z dôvodov osobitného zreteľa predĺžiť lehotu na odstránenie vady uvedenú v potvrdení o prijatí vytknutia vady o najkratší čas potrebný na odstránenie vady. O takomto predĺžení lehoty na odstránenie vady je obchodník povinný písomne informovať kupujúceho.

5.V prípade, ak je možné vadu tovaru odstrániť jeho opravou, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie takejto vady tovaru, a to včas a riadne a na náklady obchodníka.

6.Kupujúci je oprávnený namiesto opravy vady tovaru žiadať výmenu tovaru za tovar bezvadný.

7.Po uplynutí lehoty na odstránenie vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo môže využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva má kupujúci tiež aj v prípadoch, ak vadu tovaru obchodník neopraví alebo vadný tovar nevymení za tovar bezvadný ako aj v prípade, ak obchodník odmietne opraviť alebo vymeniť tovar z dôvodu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, tovar má naďalej rovnaké vady napriek jeho oprave alebo výmene alebo v prípade, ak obchodník informuje kupujúceho o tom, že vadu nie je možné opraviť alebo tovar vymeniť v primeranej lehote alebo bez toho aby kupujúcemu spôsobil závažné ťažkosti.

8.Zľava z kúpnej ceny poskytnutá obchodníkom musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád. Kúpnu cenu alebo vyplatenie zľavy z kúpnej ceny vyplatí obchodník kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri úhrade kúpnej ceny, pokiaľ sa obchodník a kupujúci výslovne nedohodnú na inom spôsobe úhrady zľavy z kúpnej ceny. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

9.Od kúpnej zmluvy podľa ods. 7 tohto Článku týchto VOP nemôže kupujúci odstúpiť v prípade, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa kúpna zmluva týka viacerých tovarov, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy, len v prípade, ak nemožno dôvodne očakávať, že kupujúci bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

10.V prípade, ak ide o takú vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby bol tovar kupujúcim riadne užívaný ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny. Kupujúci má tie isté práva aj v prípade, ak ide o odstrániteľné vady, ale pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar nemôže kupujúci tovar riadne užívať.

11.O spôsobe riešenia uplatnených nárokov zo zodpovednosti za vady obchodník informuje kupujúceho najneskôr v lehote na odstránenie vady. Na účely týchto VOP savybavením reklamácie rozumie ukončenie reklamačného konania jedným z nasledovných spôsobov:

a)odovzdanie opraveného tovaru;

b)výmena tovaru;

c)vrátenie kúpnej ceny tovaru;

d)vyplatenie primeranej zľavy z ceny tovaru;

e)písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené odmietnutie reklamácie.

12.V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom, na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady tovaru sa riadi ustanovením § 619 a násl. OZ ako aj príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

13.V prípade, ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, resp. odmietne reklamáciu kupujúceho, má kupujúci právo obrátiť sa na akreditovanú/autorizovanú/notifikovanú osobu (znalec, autorizovaná/akreditovaná/notifikovaná osoba), aby kupujúcemu poskytla znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ktoré bude slúžiť ako dôkaz preukazujúci zodpovednosť za vady obchodníka.

14.Ak kupujúci preukáže obchodníkovu zodpovednosť za vady tovaru podľa predchádzajúceho odseku tohto Článku týchto VOP, má kupujúci právo opätovne vytknúť vady tovaru, pričom obchodník nie je oprávnený takéto vytknutie vady tovaru odmietnuť a je povinný sa opätovne zaoberať reklamáciou kupujúceho.

15.Všetky náklady spojené so získaním znaleckého posudku alebo odborného stanoviska podľa ods. 13 v spojení s ods. 14 tohto Článku týchto VOP znáša v prípade preukázania zodpovednosti za vady obchodník, pričom kupujúci je oprávnený si ich uplatniť u obchodníka v prekluzívnej lehote 2 mesiacov, od vybavenia opätovnej reklamácie, inak tento nárok kupujúceho zaniká.

16.Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že bol poučený o právach súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za prípadné vady tovaru, a že mal možnosť sa v predstihu a riadne sa oboznámiť s podmienkami reklamácie a rozumie im.

Článok XII.
Odstúpenie od zmluvy a zrušenie objednávky

1.K uplatneniu práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy, na základe ktorého dôjde k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto Článku týchto VOP, prípadne v ďalších ustanoveniach týchto VOP, ktoré výslovne upravujú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, v prospech tej ktorej zmluvnej strany.

2.V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 20 ZoOS právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. uzavretia kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči. V prípade, že obchodník a kupujúci uzavreli kúpnu zmluvu, ktorej predmetom bolo dodanie niekoľkých druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti tovaru, a v prípade, že obchodník a kupujúci uzavreli kúpnu zmluvu, na základe ktorej bude kupujúcemu dodávaný tovar pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od kúpnej zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (e-mail alebo listinnou formou na korešpondenčnú adresu obchodníka). Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť aj vzorový formulár zverejnený na webovej stránke obchodníka, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru, resp. tovarom, ak tieto boli na základe kúpnej zmluvy dodané alebo ak obchodník dodal viacero tovarov. Účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu ku kúpnej zmluve, to neplatí, ak sa zmluvné strany výslovne nedohodnú inak. Akonáhle obchodník obdrží oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, je obchodník povinný na trvanlivom médiu bezodkladne poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný deň) odošle obchodníkovi oznámenie, že od kúpnej zmluvy odstupuje.

3.V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ a zo strany obchodníka mu nebude dodaný tovar včas, je kupujúci oprávnený od tejto kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 OZ, ak:

a)obchodník odmietne kupujúcemu dodať tovar;

b)včasné dodanie bolo pre kupujúceho mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy a pred uzavretím kúpnej zmluvy bolo zo strany kupujúceho obchodníkovi oznámené, že včasné dodanie tovaru je mimoriadne dôležité.

4.Kupujúci ako spotrebiteľ však nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, v prípade ak:

a)je predmetom kúpnej zmluvy poskytnutie služby, a ak došlo zo strany obchodníka k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho pričom kupujúci zároveň vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa kúpnej zmluvy povinný zaplatiť cenu;

b)predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže obchodník ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;

c)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorú nemôže obchodník ovplyvniť;

d)predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa špecifikácií kupujúceho alebo ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru;

e)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

f)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

g)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo po dodaní Tovaru k porušeniu pôvodného obalu;

h)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom;

i)dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy a obchodník oznámil kupujúcemu, že nemá právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy;

j)bol tovar zakúpený na verejnej dražbe;

k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote.

5.V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy bude kupujúcemu kúpna cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy na bankový účet kupujúceho, z ktorého bola pripísaná na bankový účet obchodníka, prípadne na bankový účet kupujúceho zvolený v odstúpení od kúpnej zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci tovar vráti či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť obchodníkovi. Kupujúci je povinný vrátiť tovar čistý vrátane originálneho obalu.

6.V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 2 tohto Článku týchto VOP je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy tovar zaslať obchodníkovi, prípadne odovzdať tovar obchodníkovi alebo obchodníkom poverenej osobe na prevzatie tovaru, pričom kupujúci znáša všetky vynaložené náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Uvedené neplatí v prípade, ak sa obchodník s kupujúcim dohodne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom osoby obchodníkom nato poverenej. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

7.Kupujúci má nárok na to, aby mu obchodník vrátil cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý pre dodanie tovaru ponúkal obchodník. Prvá veta tohto odseku tohto Článku týchto VOP platí aj pre vrátenie hmotného nosiča, na ktorom bolo kupujúcemu dodané digitálne plnenie v rámci zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia. Po odstúpení od kúpnej zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia zo strany kupujúceho je obchodník oprávnený zamedziť kupujúcemu prístup k digitálnemu plneniu, pričom zamedzením prístupu k digitálnemu plneniu sa na účely týchto VOP rozumie obmedzenie prístupu k digitálnemu plneniu alebo zrušenie užívateľského účtu kupujúceho.

8.Ak je predmetom kúpnej zmluvy, od ktorej kupujúci odstupuje, poskytovanie služby, je kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, ak kupujúci pred poskytnutím plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby.

9.Kupujúci zodpovedá za škodu v prípadoch, keď bude tovar poškodený v dôsledku konania kupujúceho, a to tak, že s ním kupujúci nakladal inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu kupujúcemu obchodník vyúčtuje potom, čo bude tovar vrátený obchodníkovi a pričom splatnosť vyúčtovanej čiastky z titulu náhrady škody je 14 dní.

10.Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodov vypredania skladových zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkej starostlivosti, ktorú možno od obchodníka spravodlivo požadovať, nie je obchodník schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP. V týchto prípadoch je obchodník povinný písomne informovať kupujúceho o týchto skutočnostiach bezodkladne a vrátiť kupujúcemu už uhradenú celkovú cenu za tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.

11.Uhradenú celkovú cenu za tovar vráti obchodník kupujúcemu rovnakým spôsobom akým kupujúci celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým nebudú kupujúcemu účtované žiadne ďalšie poplatky.

12.Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 5 pracovných dní odo dňa, keď kupujúcemu vznikla povinnosť tovar prevziať.

13.Obchodník pre prípad vzniku udalostí nezávislých od vôle obchodníka, akými sú prípady vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu spôsobenú kupujúcemu v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a v prípade, ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má obchodník právo od kúpnej zmluvy písomne odstúpiť.

Článok XIII.
Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

1.V súvislosti s právnou úpravou v oblasti ochrany osobných údajov, Nariadenie Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (Všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len ako „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu obchodníka s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi, najmä zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, a vykonávacích právnych predpisov, vyhlášok Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, všeobecnú informačnú povinnosť obchodníka ohľadne ochrany osobných údajov nájdu kupujúci na webovej stránke obchodníka v sekcii Ochrana osobných údajov a cookies https://www.mbnvercajch.sk/privacy-policy/ .

 Článok XIV.
Alternatívne riešenie sporov so spotrebiteľmi

1.Ak je kupujúcim spotrebiteľ, ma právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že obchodník porušil iné práva kupujúceho.

2.Obchodník informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak odpovie zamietavo na žiadosť o nápravu.

3.Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na žiadosť kupujúceho do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.

4.Formou alternatívneho riešenia sporu môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ustanovenia § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov a spory, ktorých hodnota neprevyšuje sumu 20,- EUR.

5.Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu sa podáva k subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov, a to za pomoci k tomu určenej platformy (dostupná na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1) alebo formulára, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

6.Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od zákazníka požadovať úhradu poplatku na začatie alternatívneho riešenia sporov maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na alternatívne riešenie sporov príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma alternatívneho riešenia sporov je dostupná na internetových stránkach https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 Článok XV.
Súbory cookies

1.Obchodník týmto informuje kupujúceho, že spracováva súbory cookies kupujúceho, vrátane trvalých súborov cookies a kupujúci s týmto vyslovuje svoj súhlas.

2.Súhlas kupujúceho podľa predchádzajúceho odseku je udelený na dobu 12 mesiacov.

3.Obchodník spracováva súbory cookies kupujúceho k personalizácií obsahu a reklám, k využívaniu funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti. Obchodník informácie o tom, ako E-shop kupujúci používa, zdieľa so svojimi partnermi pôsobiacimi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýz.

4.Obchodník ďalej spracováva analytické súbory cookies prostredníctvom služby Google Analytics, ktorú poskytuje obchodná spoločnosť Google, Inc. (ďalej len „Google“) pričom služba Google Analytics je rozšírená o súvisiace reklamné funkcie poskytované obchodnou spoločnosťou Google, a to prehľady zobrazení v reklamnej sieti Google, remarketing (zobrazovanie reklám v obsahovej sieti na základe videných produktov), rozšírené demografické prehľady (reportovanie anonymných demografických údajov). Viac informácii o spracovávaní súborov cookies obchodníkom nájde kupujúci na webovom sídle obchodníka v sekcii Ochrana osobných údajov a cookies, https://www.mbnvercajch.sk/privacy-policy/ .

Článok XVI.
Užívanie E-shopu obchodníka

1.Obchodník týmto udeľuje kupujúcemu nevýhradnú licenciu k užívaniu E-shopu spôsobom predvídaným týmito VOP.

2.Obchodník má výlučné právo zmeniť E-shop, teda jeho technické riešenie a/alebo jeho užívateľské rozhranie.

3.Obchodník má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E- shopu prípadne prístup k nemu na dobu nevyhnutnú z dôvodu údržby alebo opravy E-shopu.

4.Kupujúci je povinný dodržovať pri užívaní E-shopu všetky platné a účinné právne predpisy Slovenskej republiky a Európskej únie. Akúkoľvek škodu, ktorá by porušením tejto povinnosti zo strany kupujúceho vznikla obchodníkovi alebo tretím osobám, je kupujúci povinný nahradiť v plnom rozsahu.

5.V prípade porušenia týchto VOP alebo kúpnej zmluvy alebo platných a účinných právnych predpisov má obchodník právo zrušiť kupujúcemu užívateľský účet, ak takýto má zriadený.

Článok XVII.
Vyhlásenia obchodníka

1.Obchodník prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako aj v elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú zabezpečené proti zmenám.

2.Vplyvom technickej chyby v rozhraní E-shopu, môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej ceny pri tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto tovar na trhu. V takomto prípade obchodník nemá povinnosť dodať daný tovar za zobrazenú kúpnu cenu, pričom obchodník je povinný kontaktovať kupujúceho a oznámiť mu skutočnú kúpnu cenu daného tovaru pričom kupujúci má právo sa rozhodnúť, či tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ sa tak nestane a ponuku obchodníka kupujúci nepotvrdí do 3 kalendárnych dní, má obchodník právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

3.Kupujúci berie na vedomie, že fotografie pri tovare v E-shope môžu byť ilustrované, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku kupujúceho, preto je kupujúci povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného tovaru a v prípade nejasností kontaktovať obchodníka spôsobom nato určeným.

4.Kontaktné údaje obchodníka pre komunikáciu s kupujúcim sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii Kontakty.

Článok XVIII.
Záverečné ustanovenia

1.Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu VOP, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia VOP na webovej stránke obchodníka https://www.mbnvercajch.sk/ .

2.V prípade uzavretia zmluvy o kúpe tovaru sa táto zmluva riadi VOP platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto VOP sú platné od XY a plne nahradzujú predchádzajúce VOP. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.

3.Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ ak aj ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa znení neskorších predpisov ako aj ostatnými príslušnými právnymi predpismi platnými v právnom poriadku Slovenskej republiky.

4.V prípade, ak je kupujúcim podnikateľ, zmluvný vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov ako aj ostatnými príslušnými právnymi predpismi platnými v právnom poriadku Slovenskej republiky.

5.Obchodník vyhlasuje, že na jeho podnikateľskú činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) ZoOS.

6.Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú prílohy, a to Príloha č. 1 - Formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy a Príloha č. 2 – Poučenie spotrebiteľa.

Uvádzané ceny tovaru sú s 23% DPH a platia pri objednávke cez eshop. 
Ceny v eshope sa môžu líšiť od cien v našej kamennej predajni.